• AKTUALNOŚCI

            • MOTYWY FANTASTYCZNE W LITERATURZE

            •  

              Hobbit, Opowieści z Narnii, Kajko i Kokosz to tylko niektóre tytuły książek, z którymi mieli okazję pracować uczniowie klasy VIb podczas realizacji projektu. Uczniowie cofnęli się w czasie do przeczytanych przez siebie powieści i wymieniali tytuły tych, które zapamiętali. Następnie na lekcji języka polskiego podczas omawiania Hobbita uwaga czytelników została skupiona na fantastycznych rekwizytach występujących w lekturze. Uwieńczeniem projektu było wykonanie rekwizytu z materiałów do recyklingu, mającego  fantastyczne zdolności i napisanie kilku słów na jego temat.

              Wyobraźnia została poruszona, a niektóre prace utrwalone na fotografii.

              Anna Pyć, Katarzyna Błaszczyk

            • MAŁA KSIĄŻKA - WIELKI CZŁOWIEK

            • Przed wyruszeniem na nauczanie zdalne nasi najmłodsi uczniowie otrzymali wyprawki czytelnicze, które zostały przygotowane przez Instytut Książki w ramach kampanii „ Mała książka- wielki człowiek”.

              Dzieci zostały zachęcone by w trakcie nauki w domu nie zapominali o książce, chętnie po nią sięgali i kształcili swoją umiejętność czytania. Dzięki książkom, które otrzymały w prezencie taka nauka może stać się przyjemnym obowiązkiem, który wpłynie pozytywnie na rozwój dziecięcej wyobraźni, rozwinie wrażliwość i chęć czytania dla przyjemności. Specjalnie przygotowana dla małych czytelników publikacja pomoże w samodzielnym czytaniu, jak i z udziałem najbliższych.

               

            • "CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki"

            • Projekt realizowany w klasie Ib.

               

              Od września uczniowie kl. I b Szkoły Podstawowej w Kostrzynie nad Odrą włączyli się do realizacji projektu edukacyjnego ,, Czytam z klasą” . Zaczęliśmy od zapoznania się z głównymi celami i zadaniami, które musimy zrealizować. Projekt rozpoczęliśmy od obejrzenia filmu edukacyjnego pt. „Cześć dzieciaki. Jestem plastelinowy Czytuś”. Film ten był inspiracją do wykonania plastelinowych czytusi. Do realizacji zadań zachęciła nas również chmurka Tosia, która jest przewodnią postacią projektu. Ukazuje dzieciom nurtujące ją problemy, związane z zanieczyszczeniem środowiska oraz zachęca do rozwiązania bardzo ważnych problemów natury ekologicznej. Wszystko będzie spójne z czytaną lekturą. Wspólnie  przeczytaliśmy książkę Danuty Parlak pt. „Kapelusz Pani Wrony”. Zapoznaliśmy się z głównymi bohaterami i ich przygodami. Podsumowaniem pracy z książką było uzupełnianie poszczególnych poleceń w lekturnikach. Uczniowie pokolorowali okładkę, podpisali się i uzupełnili strony związane z lekturą. Wykleiliśmy portret głównej bohaterki ,,wrony” oraz wcieliliśmy się we francuskich projektantów ,,ulepiliśmy z plasteliny kapelusze”. Zajęcia plastyczne przeznaczyliśmy  także na  stworzenie w centralnym miejscu drzewa czytelniczego. W ciągu kolejnych dni klasowe drzewko zaczęło żyć własnym życiem – pojawiały się na nim różnokolorowe listki  z naszymi imionami. Na zakończenie działań modułu I wysłuchaliśmy opowiadania „Mała chmurka w krainie drzew”. Zachęceni przygodami głównych bohaterów, uczestniczyliśmy w Międzynarodowym dniu drzewa”. Wykonaliśmy prace plastyczne ,,Jesienne drzewa” oraz  plakat ”Co nam daje drzewo”, który wywiesiliśmy w holu szkoły. Na koniec przeprowadzaliśmy obserwacje drzew w najbliższym otoczeniu i na zakończenie posadziliśmy drzewko koło szkoły. Wszyscy świetnie się bawili przy realizacji projektu. Zadania wykonaliśmy z dużym zaangażowaniem i entuzjazmem .

               

              *Książki wykorzystywane w realizacji projektu zostały zakupione przez bibliotekę szkolną i są dostępne dla wszystkich małych czytelników.

            • Tydzień Życzliwości w klasie 1b

            • Człowiek życzliwy to… osoba dobra, miła, serdeczna, nastawiona przychylnie i przyjaźnie do innych ludzi.

              Oczywiście to tak w skrócie :)

               

              W  listopadzie  2020r. uczniowie klasy 1b obchodzili Szkolny Dzień Życzliwości, zorganizowany w naszej klasie po raz pierwszy, ale zapewne nie ostatni. Jest to jedno z tych nietypowych świąt, które wywołuje w nas pozytywne emocje. Jest też okazją, by podnieść naszą życzliwość i uprzejmość na wyższy poziom. Wystarczy zsumować uśmiech, miłe słowo i ciepłe spojrzenie. Czy to wiele? Nie, prawda? A mimo wszystko na co dzień zapominamy o takich gestach….ale NIE MY!!! Głównym celem akcji było podkreślenie jak ważne dla każdego człowieka jest: potrzeba szacunku, serdeczności, uśmiechu, mówienia dobrych słów i niesienia bezinteresownej pomocy innym.

              Był to wyjątkowy tydzień; pełen uśmiechów, miłych słów, gestów, pozytywnych emocji, który obfitował w różne atrakcje. Na dobry początek każdy otrzymał „uśmiechniętą buźkę”.  Wspólnie przyozdobiliśmy salę w uśmiechnięte buźki i piękny plakat!  W każdym dniu witaliśmy się uśmiechem i pozytywnym gestem. Szeptaliśmy napotkanej osobie miłe słowo.  Służyliśmy pomocą i troszczyliśmy się o kolegę i koleżankę w klasie i szkole. Na stołówce pomoc okazywaliśmy pani kucharce, przy ścieraniu stołów i układaniu krzeseł.  Na koniec  Poczta Życzliwości, w której  każdy mógł wziąć udział. Dla wylosowanej osoby  wręczyliśmy własnoręcznie wykonaną kartkę z pozdrowieniami i  serdecznymi życzeniami. Jesteśmy przekonani , że Tak naprawdę każdy dzień powinien być pełen życzliwości, uśmiechu i wzajemnej sympatii, a nie tylko jeden kalendarzowy. Uprzejmość jest zawsze na miejscu. Pamiętajmy, że bycie życzliwym i uprzejmym nic nie kosztuje, a sprawia wiele radości i uśmiechu nie tylko nam, ale i osobom przebywającym w naszym towarzystwie. Na zakończenie wszyscy wyrazili nadzieję, że idea życzliwości nie będzie tylko krótkim epizodem, lecz zagości na stałe w naszej klasie i społeczności szkolnej.

              Klasa 1b z panią Agnieszką W

              .

              Pamiętajmy, że „życzliwe spojrzenie i uśmiech więcej nieraz znaczą,
              niż udany dialog"

            • PODRÓŻE W LITERATURZE

            • Projekt geograficzno- czytelniczy zrealizowany w klasie VIIIa SP.

               

              Każdy lubi podróżować, zwiedzać ciekawe zakątki świata i poznawać nowe miejsca. W pewną ciekawą podróż wybrali się uczniowie klasy VIIIa. Wędrowali po zakątkach literackiego świata, odkrywali miejsca, gdzie przebywali bohaterowie różnych powieści, opowiadań, lektur. Połączyli przyjemne z pożytecznym- poznawanie mapy świata ze znajomością literatury. Choć nie mieli możliwości wsiąść do auta czy pociągu tylko przemieszczać się  palcem po mapie to dostrzegli piękno miejsc przedstawionych na kartach książek. „Fotografie” z przebytych wojaży zostały uwiecznione na pamiątkowych zdjęciach.

              Anna Pyć, Iwona Piątek

               

               

            • WĘDRÓWKA Z MAŁYM KSIĘCIEM PRZEZ GALAKTYKI I TAJNIKI MATEMATYKI

            • Projekt realizowany w kl. VIIa.

              Na lekcjach  matematyki  klasa VIIA realizowała projekt Wędrówki Małego Księcia po planetach. Zadaniem uczniów było obliczenie   obwodu, ,średnicy i odległości  pomiędzy planetami, na których był Mały Książe oraz ilości kroków jakie mógł pokonać bohater na każdej z nich . Ostatnim zagadnieniem było obliczenie ile chłopcu zajęła wyprawa na wszystkie planety . Celem wykonywanych poleceń było utrwalenie wiadomości o zamianie jednostek , wprowadzenie wzoru na obwód i pole koła oraz zapoznanie z liczbą ludolfina znaną powszechnie jako pi. Poza tym młodzież miała okazję wrócić pamięcią do dziejów ciekawej, mądrej postaci Małego Księcia i dostrzec, że literaturę mogą wykorzystać poznając różne dziedziny nauki.

            • Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa

            • DRODZY UCZNIOWIE! SZANOWNI RODZICE!

              Dzięki Narodowemu Programowi Rozwoju Czytelnictwa zbiory w naszej bibliotece znacznie się powiększyły. Na półkach pojawiło się mnóstwo nowości. Zostały zakupione książki o różnorakiej tematyce, dla uczniów w każdym wieku. Łącznie mamy 771 nowych czytadeł. Naprawdę jest w czym wybierać. Dlatego serdecznie zapraszam do naszego małego, wspólnego królestwa książek, by móc wybrać coś dla siebie i rozkoszować się wyborną lekturą!

              A oto niektóre tytuły: *Dziennik Cwaniaczka;* Co boli najbardziej na świecie; *Cudowna książka; *Złomokoty; *Chłopiec z lasu; *Tam, gdzie zawracają bociany; *Król węży; *Ktoś mnie okłamuje; *Mali Wielcy: Maria Skłodowska-Curie, Frida Kahlo,Coco Chanel,Stephen Howkins; *Heartland; *Zaczytana i besta. Dawno temu na konwencie; *Kołysanka    z Auschwitz; *Mikołajek. Jak to się zaczeło; *Aksamitny Królik; *Myszolandia; *Nasze życzenie; *Za zamkniętymi drzwiami; *Na skraju załamania; *Dublerka i wiele, wiele innych...


              Anna Pyć

            • „ŚNIADANIE DAJE MOC!”

            • Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Dzięki niemu dzieci mają energię do nauki, lepiej koncentrują się podczas lekcji i mają siłę do zabawy. To najlepszy start w nowy dzień!

                    Na początku listopada uczniowie klasy I b wzięli udział w programie ,,Śniadanie daje moc” w ramach  bloku tematycznego dotyczącego prawidłowego odżywiania. Wszystko po to aby zwrócić uwagę na to, że podstawą dobrego dnia jest dobre śniadanie: pierwsze i drugie, bo to posiłki dające nam energię po długim okresie nocnego odpoczynku. Podczas  zajęć z edukacji technicznej uczniowie kształcili odpowiednie nawyki żywieniowe, rozwijali kreatywność, wyobraźnię oraz dbałość o higienę podczas sporządzania posiłków. Uczniowie przynieśli do szkoły potrzebne produkty, wśród których nie zabrakło  zdrowych warzyw oraz  pieczywa. Przygotowując zdrowe i kolorowe kanapki, dzieci przekonały się, że najlepiej smakują te wykonane własnoręcznie.  Dzięki zdobytej wiedzy, potrafią dostrzec korzyści wynikające ze spożywania drugiego śniadania. Taki posiłek chroni nas przed gwałtownym spadkiem cukru w ciągu dnia, a przez to sprawia, że zamiast stawać się coraz bardziej ospali i zmęczeni, zyskujemy dzięki niemu energię do działania! Zadbajmy szczególnie teraz podczas jesieni i pandemii o zdrowe, smaczne, pożywne i proste w przygotowaniu śniadania. Nich będzie ono dla nas źródłem energii, wzmocni naszą odporność i sprawi, że nasz organizm będzie zawsze w dobrej kondycji. Dla pierwszaków, były  to wyśmienite zajęcia ,  “bardzo smaczne” i  pełne witamin. Samodzielna praca przyniosła wszystkim wiele ,,pysznych”  radości. Jest to jeden z programów, który na  Stałe zagości  w Naszej klasie .

               Niech śniadanie w czasie pandemii daje nam wszystkim prawdziwą moc! 

              KU PAMIĘCI …

              Dzień rozpoczynaj ze śniadaniem.

              Mleko, jogurty i sery to podpora mocnych kości.

              Zawsze myj ręce przed posiłkiem.

              Pięć posiłków w ciągu dnia jest na piątkę.

              Jedz o stałych porach i nie spiesz się.

              Mięso, jaja czy ryby – możesz wybierać.

              Pamiętaj o kaszach, jedz chleb, nie bułeczki.

              Dzień bez pięciu porcji świeżych warzyw, owoców i soku to dzień stracony.

              Posiłek obiadowy to zapas siły na aktywne popołudnie.

              Kolację zjadaj wieczorem, nie tuż przed snem.

              Dobrą wodą gaś pragnienie.

              Ruch bez ograniczeń, a słodycze z umiarem!

               Klasa 1b

               

            • Harry Potter - nasz kolega.

            • Celem zajęć prowadzonych w oparciu o prozę J.K.Rowling było jak najlepsze poznanie bohatera książek o Harrym Potterze i odpowiedź na pytanie, czy może on być wzorem do naśladowania i czy chcielibyśmy mieć takiego kolegę.  Podczas trwających tygodniami zajęć, przybliżaliśmy stopniowo sylwetkę głównego bohatera. Czytaliśmy wspólnie fragmenty książek, pomagające nam dokonać jego charakterystyki. Ustaliliśmy, że był to chłopiec mądry, uczciwy, odważny, koleżeński. Był dobrym człowiekiem, mimo przykrości jakie spotykały od najmłodszych lat. Byliśmy zasmuceni jego losem, a zarazem zdumieni, na jakiego wrażliwego wyrósł człowieka. Poznając jego losy na podstawie czytanych nam fragmentów, cały czas chcieliśmy więcej. Praca z tą książką przyniosła nam wiele korzyści. Uczyliśmy się cierpliwości, uważności i ćwiczyliśmy koncentrację uwagi. Musieliśmy uważnie słuchać, a następnie opowiadać o tym co się wydarzyło. Jednym z zadań było porównanie książki i filmu. Bardzo podobała nam się książka, bo mogliśmy sobie wyobrażać bohaterów. Obejrzenie na koniec filmu, pozwoliło nam zobaczyć bohaterów i ocenić co jest dla nas wartościowsze: czy nasza wyobraźnia czy film. Kształciliśmy także  umiejętność współdziałania i współpracy podczas wspólnego wykonania gazetki w naszej klasie. Jednym z zadań było także przebranie się za postaci z książek, by poczuć się jak prawdziwi bohaterowie. Te spotkania z Harrym Potterem dały nam naprawdę bardzo dużo. Dzięki nim rozwijaliśmy wiarę we własne możliwości, doskonaliliśmy technikę czytania, pisania, rozwijaliśmy swoje myślenie. Uczyliśmy się zasad uczciwej i szlachetnej rywalizacji. Z pełnym przekonaniem możemy stwierdzić, że Harry jest wzorem do naśladowania. Chcielibyśmy mieć takiego kolegę i przez ten czasy pracy z książką tak też się czuliśmy.  Jakby ten młody czarodziej był naszym najlepszym przyjacielem. Zachęcamy wszystkich, którzy jeszcze go nie znają, aby jak najszybciej sięgnęli po tę obowiązkową lekturę. Bo do tego, że warto czytać, to chyba nie musimy nikogo przekonywać.

            • Dzień drzewa

            • Światowy Dzień Drzewa w naszej szkole

              10 października w ramach obchodów Dnia drzewa uczniowie  I b aktywnie włączyli się do obchodów tego święta.

              Wszystkie prowadzone w tym dniu zajęcia dotyczyły właśnie drzew. Najpierw uczniowie obejrzeli film o znaczeniu drzew w naszym życiu. Utrwalili nazwy drzew i ich owoców. Następnie wykonali plakat pt. ,,Co nam dają drzewa” i wywiesiły w holu korytarza. Potem wykonali prace plastyczne „Jesienne drzewo”, które pięknie ozdobiły klasę . Zwieńczeniem wszystkich działań, było zasadzenie drzewka w otoczeniu naszej szkoły, pod czujnym okiem pana Maćka i pani Agnieszki. Mamy nadzieję, ze to drzewko  upiększy  nasz szkolny teren, ale przede wszystkim przyczyni się do zmniejszenia efektu cieplarnianego. Nasi uczniowie są EKO, bo wiedzą, że sadzenie drzew jest jednym z najbardziej skutecznych i prostych sposobów przeciwdziałania zmianom klimatycznym. Drzewa odgrywają bardzo znaczącą rolę dla życia na Ziemi. 🌍Jako największe rośliny najskuteczniej produkują tlen w atmosferze. Jeden hektar lasu liściastego może wyprodukować około 700 kg tlenu, co stanowi dobowe zapotrzebowanie na tlen ponad 2500 ludzi! Jedno drzewo wytwarza w ciągu roku tlen, który wystarczy dla 10 osób! Drzewa i lasy to niezbędne narzędzia regulacji klimatu.

              Drzewa to nasze wspólne dobro!!! Zatem sadźmy drzewa!!!

            • SŁOWNIKA  UŻYWAMY SŁÓWKA ŁATWIEJ ZAPAMIĘTAMY- projekt zrealizowany w klasie 4a.

            • Uczniowie klasy 4a wzięli udział w projekcie, aby doskonalić umiejętność korzystania ze słowników oraz kształtować nawyk sięgania do nich. Ich zadaniem była praca z tekstem, który zawierał nowe dla uczniów słownictwo. W celu wykonania ćwiczeń, konieczne było przetłumaczenie tekstu przy użyciu słownika. Uczniowie poradzili sobie bardzo dobrze, współpracowali ze sobą i wyrazili entuzjazm dla pracy ze słownikiem na lekcji języka angielskiego w przyszłości.

              Praca ze słownikiem podczas zajęć była dla uczniów ciekawym doświadczeniem i cenną lekcją. Poniżej znajdują się zdjęcia uczniów.

            • A PIES Z TĄ LEKCJĄ… NA PODSTAWIE LEKTURY R. PISARSKIEGO „O PSIE, KTÓRY JEŹDZIŁ KOLEJĄ”

            • Zwierzęta- temat uwielbiany przez wszystkie dzieci. Koty, myszki, chomiki, koniki no i psy. Każde dziecko chciałoby mieć czworonożnego przyjaciela. Pies był też tematem omawianej w klasie 3b lektury pt. „ O psie, który jeździł koleją”. Uczniowie samodzielnie wykonywali test ze znajomości lektury. Odpowiedzi nanosili na rysunek przedstawiający ilustrację do lektury. Wypełniali metryczkę, układali plan wydarzeń. Mieli również możliwość utworzyć mapę myśli określającą charakter głównego bohatera. Zgodzili się także ze znanym powiedzeniem, które ułożyli z rozsypanki wyrazowej, że: Pies to najlepszy przyjaciel człowieka. Odbyła się gorliwa dyskusja na ten temat.

              Projekt zakończył się wykonaniem przez dzieci własnego pieska z ręcznika i kilku guzików. Mamy więc całą galerię pięknych psiaków, które widoczne są na niżej zamieszczonych zdjęciach.

            • MOJE MIEJSCE NA ZIEMI - DBAJMY O ZIEMIĘ

            • Uczniowie klasy I a ze Szkoły Podstawowej nr 3 im. Integracji Europejskiej w Kostrzynie nad Odrą  wzięli udział w projekcie czytelniczo-przyrodniczym mającym na celu ochronę przyrody.

              Dzieci wysłuchały z audiobooka bajki pt. ”Ziemia” czytanego przez  p. Krystynę Czubówną oraz opowiadania pt. ”Gang  Fajniaków i miasto marzeń” czytanego z nagrania przez p. Annę Pyć.

              Zakładane cele projektu zostały osiągnięte: uczniowie stale byli motywowani do wysiłku poznawczego w zakresie edukacji przyrodniczej, poznali informacje na temat budowy ziemi i jej ochrony ,obserwowali, eksperymentowali, wyciągali wnioski.

              Po zrealizowaniu projektu nabyli pozytywny stosunek do przyrody.

              Podczas zajęć z uczniami wykorzystane zostały różne metody nauczania: eksperyment, dyskusja, burza mózgów.

              Anna Babij, Anna Pyć

            • DLA RODZICÓW- DLACZEGO CZYTAĆ DZIECKU I RAZEM Z DZIECKIEM?

            • Każdy rodzic chce dla swojego dziecka jak najlepiej. Istnieje bardzo prosty i skuteczny sposób na inwestowanie w rozwój dziecka, który jest dostępny dla każdego. Tym sposobem jest czytanie dziecku książek już od pierwszych dni życia.

               

              Czytanie książek to sposób na mądry kontakt z dzieckiem i jedna z najskuteczniejszych strategii wychowawczych, jakie do tej pory wymyślono. A w czasach, w których każda minuta jest na wagę złota, daje bardzo szybkie i dobre efekty przy niewielkim nakładzie pracy. Bowiem według badań wystarczy czytać dziecku 20 minut dziennie, aby mogło ono w pełni kształtować swoją osobowość oraz rozwijać się intelektualnie, emocjonalnie i społecznie.

               

              Oto siedem najważniejszych zalet czytania, wpływających na rozwój osobowości dzieci:

               

              1. Czytanie na głos niemowlęciu stymuluje rozwój jego mózgu.

              2. Czytanie kilkulatkowi rozbudza w nim ciekawość świata i pomaga mu zrozumieć siebie i innych. 

              3. Czytanie stymuluje rozwój mowy i usprawnia pamięć.

              4. Czytanie kształtuje wrażliwość moralną dziecka.

              5. Książki kształtują pozytywny obraz siebie.

              6. Czytanie odpowiada również za budowanie szczególnego rodzaju więzi emocjonalnej pomiędzy rodzicami a dziećmi.

              7. Wspólne głośne czytanie z dzieckiem pomoże mu pokonać wiele problemów wieku dorastania.

               

              Codzienne czytanie dziecku:

               

              • Zapewnia emocjonalny rozwój dziecka

              • Rozwija język, pamięć i wyobraźnię

              • Uczy myślenia, poprawia koncentrację

              • Wzmacnia poczucie własnej wartości dziecka

              • Poszerza wiedzę ogólną

              • Ułatwia naukę, pomaga odnieść sukces w szkole

              • Uczy wartości moralnych, pomaga w wychowaniu

              • Zapobiega uzależnieniu od telewizji i komputerów

              • Chroni przed zagrożeniami ze strony kultury masowej

              • Kształtuje nawyk czytania i zdobywania wiedzy na całe życie

               

              Umberto Eco powiedział: „kto czyta książki, żyje podwójnie”.

              Jeżeli więc nie chcemy aby nasze dziecko żyło w jednowymiarowym świecie, pozbawionym prawdziwych emocji, zróbmy wszystko, by polubiło literaturę, aby sięgało po książkę w sposób spontaniczny, pozbawiony presji i przymusu. 

               

              Dzięki czytaniu, które może być formą odpoczynku, dzieci wzbogacają swoje wiadomości      z zakresu przyrody, historii, życia ludzi w innych krajach, poznają wiadomości z zakresu techniki i astronomii, mają kontakt z literaturę piękną.

               

              Nawyk i potrzeba lektury muszą powstać w dzieciństwie. Biegłość w czytaniu czyni dziecko zdolnym do dalszego kształcenia. Dzieci mają kłopoty z nauką, gdyż nie potrafią czytać ze zrozumieniem. Stąd też wielkim zadaniem szkoły i domu jest wytworzenie silnej motywacji do czytania, sprawienie, aby czytanie było zajęciem atrakcyjnym, aby książka zaspokajała różnorodne pragnienia i potrzeby dziecka:

              * emocjonalne

              * intelektualne

               

              Co daje wspólne czytanie, a później samodzielne sięganie po książkę:

              1. Wzbogacanie wiedzy. Wybierajmy książki, które są dla dzieci interesujące, takie które wciągną je w świat przedstawiony, wówczas to czego się dowiedzą pozostanie w ich pamięci.

              2. Wzbogacanie słownictwa. Literatura pełna jest synonimów, metafor czy trudnych, specjalistycznych słów. Wielokrotne napotykanie ich w tekście pozwala na łatwe przyswojenie, a w dalszej perspektywie stosowanie we własnych wypowiedziach. Sprawdzajmy z dzieckiem nieznane nam słowa w słowniku, pozwoli to na dokładniejsze zrozumienie czytanego tekstu a dodatkowo zwiększą się zasoby wypowiadanych przez dziecko słów.

              3. Pobudzanie wyobraźni. Piękne jest kiedy dziecko słuchając czytanego tekstu potrafi przenieść się w przedstawione miejsca, kreować wygląd i zachowanie przedstawionych postaci. Wyobraźnia jest niesamowitą maszyną, dzięki której dziecko będzie mogło szybować w chmurach i przeżywać niesamowite przygody.

              4. Poprawa pamięci i koncentracji. Czytając dziecku bądź kiedy dzieci same czytają zmuszane są do zapamiętywania pewnych faktów i konkretnych informacji. Podczas słuchania lub samodzielnego czytania poprawia się koncentracja. Dziecko skupia uwagę na tekście by nie zagubić przedstawionego wątku.

              5. Rozwijanie empatii. Wyczuwanie się w los bohaterów pozwala dzieciom i młodzieży pracować nad własnymi uczuciami, a to pozytywnie wpływa na ich relacje z otoczeniem.

              6. Likwidowanie nudy. Najczęstszą w dzisiejszych czasach formą spędzania wolnego czasu  jest surfowanie po internecie czy przeszukiwanie portali społecznościowych. Okazuje się jednak, że książka może być o wiele ciekawszym rozwiązaniem. Dziecko też chętniej spędzi czas kiedy wykorzystamy go razem z nim. Wtulone w rodzica nawet nie pomyśli o nudzie. 

               

              Książki to niesamowite rzeczy, które mogą dawać rozrywkę, jak i korzystne wpływać na zdrowie. Są prawie jak narzędzia do zdrowego stylu życia. Ci, którzy nie czytają, nie rozumieją miłości do czytania, ale ci, którzy czytają codziennie, wiedzą, jak ważne jest zanurzenie się w dobrej książce. Cokolwiek wybierzesz, możesz liczyć na wiele korzyści płynących z czytania, które pomogą zarówno umysłowi, jak i ciału.

            • Bajkowy konkurs rozstrzygnięty.

            •  

               

              Dużo się działo w naszej szkole kiedy to po korytarzach przechadzały się postacie z różnych bajek. Uczniowie uważnie obserwowali i tropili pojawiających się bohaterów.

              Najlepszymi detektywami okazali się:

              1. Natalia Świt kl. 2a
              2. Wiktoria Waskin kl. 3a
              3. Maja Wysocka
              4. Zosia Żygielewicz kl. 2b
              5. Emilka Michalak kl. 2b
              6. Aleksander Śliwiński kl. 2b
              7. Julia Siadak kl. 2a
              8. Letycja Iwaszko kl. 3b
              9. Oskar Góral OS

              Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział, a zwycięzcom serdecznie gratulujemy!!!

            • PRZERWA NA CZYTANIE - JAK CZYTALIŚMY W TYM ROKU?

            • Akcja czytelnicza „Przerwa na czytanie” każdego roku pobudza nas do sięgnięcia po książkę, wykorzystania czasu przerwy na chociażby zerknięcie na stronicę czytanej przez nas historii. Tak też było tym razem. Uczniowie naszej szkoły zaangażowani w promocję wydarzenia pracowali nad plakatami informacyjnymi. Barwne prace powieszone przed biblioteką zachęcały do wypożyczania książek i czerpania jak najwięcej korzyści z ich czytania. Czytaliśmy w bibliotece, na korytarzach albo nam czytano w klasie. Każdy mógł cieszyć się tym wyjątkowym dniem.