Próbny egzamin ósmoklasisty
Egzaminy próbne ósmoklasisty odbędą się (w szkole) w następujących terminach:
17 marca 2021 ( środa), godz.12:00 – j. polski
18 marca 2021 ( czwartek), godz.12:00 – matematyka
19 marca 2021 ( piątek), godz.12:00 – j. obce nowożytne
Narodowy program rozwoju czytelnictwa.
- 5
Informacje dla uczniów i rodziców klas VIII
Informacja o sposobie organizacji i przeprowadzania egzaminu
Komunikat Dyr. CKE o materiałach i przyborach dla zdających egzamin ósmoklasisty w 2021 r.
Wsparcie dla zwierzaka
UWAGA! TRWAJĄ ZAPISY DZIECI DO SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 3 IM. INTEGRACJI EUROPEJSKIEJ NA ROK SZKOLNY 2021/2022
Harmonogram rekrutacji na rok szkolny 2021/2022 do klas pierwszych w Szkole Podstawowej nr 3 w Kostrzynie nad Odrą
Procedury organizacji zajęć i zapewnienia bezpieczeństwa w klasach I - III w Szkole Podstawowej nr 3 im. Integracji Europejskiej w Kostrzynie nad Odrą od 18 stycznia 2021 r.
SZKOLENIA DLA NAUCZYCIELI W ZAKRESIE WYMAGAŃ EGZAMINACYJNYCH OBOWIĄZUJĄCYCH W 2021 R.
Wojewódzki Ośrodek Metodyczny w Gorzowie Wielkopolskim zaprasza Nauczycieli na bezpłatne szkolenia on-line w zakresie wymagań egzaminacyjnych obowiązujących w 2021 r.
Harmonogram szkoleń oraz linki do rejestracji w załączniku oraz na stronie WOM-u !!!
https://womgorz.edu.pl/index_new.php?svc=oferta&act=szw&kat=87
Życzenia świąteczne
DNI WOLNE OD ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH
Dyrekcja Szkoły Podstawowej nr 3 im. Integracji Europejskiej w Kostrzynie nad Odrą informuje, iż dni 21-22.12.2020 r. są dniami wolnymi od zajęć dydaktycznych.
MOJE MIEJSCE NA ZIEMI - OSZCZĘDZAJ KROPELKĘ
Uczniowie klasy II a ze Szkoły Podstawowej nr 3 im. Integracji Europejskiej w Kostrzynie nad Odrą wzięli udział w projekcie czytelniczo-przyrodniczym mającym na celu ochronę przyrody oraz zwrócenie uwagi na ważny problem światowy jakim jest bardzo ograniczony zasób wody pitnej, a co za tym idzie ogromna potrzeba oszczędzania tego surowca.
Dzieci wysłuchały audiobooka bajki pt. ”Woda” czytanego przez p. Krystynę Czubówną oraz pracowały z tekstem opowiadania pt.” Oszczędzaj kropelkę” ze zbioru Gang Fajniaków i miasto marzeń. Uczniowie dyskutowali, eksperymentowali, czytali i rozmyślali nad różnymi zagadnieniami. Dowiedzieli się jakie jest znaczenie wody w życiu żywych organizmów i uświadomili, że woda to skarb bez którego nie mogłoby istnieć życie na Ziemi.
Zakładane cele projektu zostały osiągnięte: uczniowie stale byli motywowani do wysiłku poznawczego w zakresie edukacji przyrodniczej, poznali informacje na temat zasobów wody i jej ochrony ,obserwowali, wyciągali wnioski..
Anna Pyć, Beata Nowald
1
Utwór literacki jako komiks - projekt realizowany w klasie VIa
Uczniowie 6a biorąc udział w projekcie zaproponowanym przez bibliotekę szkolną, postanowili, pod kierunkiem nauczyciela, zająć się przekładem intersemiotycznym. Zadanie polegało na tym, że należało fragment wybranego tekstu literackiego zaprezentować w formie komiksu. Uczniowie wykonując pracę projektową, przypomnieli sobie cechy charakterystyczne dla gatunku literackiego, jakim jest komiks. Ćwiczyli umiejętności tworzenia tej formy, korzystając z wybranego utworu literackiego. Dzięki takiej propozycji uczniowie zapamiętali w jakiej formie komponuje się zapis w tym tekście kultury (dymki – wypowiedzi bohaterów, chmurki – myśli postaci, znaki określające dźwięki, teksty narratora). Uczniowie mogli nie tylko przekształcić na obraz treść tekstu, ale również wymyślić ciąg dalszy wybranej historii.
MOTYWY FANTASTYCZNE W LITERATURZE
Hobbit, Opowieści z Narnii, Kajko i Kokosz to tylko niektóre tytuły książek, z którymi mieli okazję pracować uczniowie klasy VIb podczas realizacji projektu. Uczniowie cofnęli się w czasie do przeczytanych przez siebie powieści i wymieniali tytuły tych, które zapamiętali. Następnie na lekcji języka polskiego podczas omawiania Hobbita uwaga czytelników została skupiona na fantastycznych rekwizytach występujących w lekturze. Uwieńczeniem projektu było wykonanie rekwizytu z materiałów do recyklingu, mającego fantastyczne zdolności i napisanie kilku słów na jego temat.
Wyobraźnia została poruszona, a niektóre prace utrwalone na fotografii.
Anna Pyć, Katarzyna Błaszczyk
1
Terminarz konkursów przedmiotowych dla uczniów szkół podstawowych organizowanych przez Lubuskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2020/2021
MAŁA KSIĄŻKA - WIELKI CZŁOWIEK
Przed wyruszeniem na nauczanie zdalne nasi najmłodsi uczniowie otrzymali wyprawki czytelnicze, które zostały przygotowane przez Instytut Książki w ramach kampanii „ Mała książka- wielki człowiek”.
Dzieci zostały zachęcone by w trakcie nauki w domu nie zapominali o książce, chętnie po nią sięgali i kształcili swoją umiejętność czytania. Dzięki książkom, które otrzymały w prezencie taka nauka może stać się przyjemnym obowiązkiem, który wpłynie pozytywnie na rozwój dziecięcej wyobraźni, rozwinie wrażliwość i chęć czytania dla przyjemności. Specjalnie przygotowana dla małych czytelników publikacja pomoże w samodzielnym czytaniu, jak i z udziałem najbliższych.
Konkursy przedmiotowe
"CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki"
Projekt realizowany w klasie Ib.
Od września uczniowie kl. I b Szkoły Podstawowej w Kostrzynie nad Odrą włączyli się do realizacji projektu edukacyjnego ,, Czytam z klasą” . Zaczęliśmy od zapoznania się z głównymi celami i zadaniami, które musimy zrealizować. Projekt rozpoczęliśmy od obejrzenia filmu edukacyjnego pt. „Cześć dzieciaki. Jestem plastelinowy Czytuś”. Film ten był inspiracją do wykonania plastelinowych czytusi. Do realizacji zadań zachęciła nas również chmurka Tosia, która jest przewodnią postacią projektu. Ukazuje dzieciom nurtujące ją problemy, związane z zanieczyszczeniem środowiska oraz zachęca do rozwiązania bardzo ważnych problemów natury ekologicznej. Wszystko będzie spójne z czytaną lekturą. Wspólnie przeczytaliśmy książkę Danuty Parlak pt. „Kapelusz Pani Wrony”. Zapoznaliśmy się z głównymi bohaterami i ich przygodami. Podsumowaniem pracy z książką było uzupełnianie poszczególnych poleceń w lekturnikach. Uczniowie pokolorowali okładkę, podpisali się i uzupełnili strony związane z lekturą. Wykleiliśmy portret głównej bohaterki ,,wrony” oraz wcieliliśmy się we francuskich projektantów ,,ulepiliśmy z plasteliny kapelusze”. Zajęcia plastyczne przeznaczyliśmy także na stworzenie w centralnym miejscu drzewa czytelniczego. W ciągu kolejnych dni klasowe drzewko zaczęło żyć własnym życiem – pojawiały się na nim różnokolorowe listki z naszymi imionami. Na zakończenie działań modułu I wysłuchaliśmy opowiadania „Mała chmurka w krainie drzew”. Zachęceni przygodami głównych bohaterów, uczestniczyliśmy w Międzynarodowym dniu drzewa”. Wykonaliśmy prace plastyczne ,,Jesienne drzewa” oraz plakat ”Co nam daje drzewo”, który wywiesiliśmy w holu szkoły. Na koniec przeprowadzaliśmy obserwacje drzew w najbliższym otoczeniu i na zakończenie posadziliśmy drzewko koło szkoły. Wszyscy świetnie się bawili przy realizacji projektu. Zadania wykonaliśmy z dużym zaangażowaniem i entuzjazmem .
*Książki wykorzystywane w realizacji projektu zostały zakupione przez bibliotekę szkolną i są dostępne dla wszystkich małych czytelników.
Tydzień Życzliwości w klasie 1b
Człowiek życzliwy to… osoba dobra, miła, serdeczna, nastawiona przychylnie i przyjaźnie do innych ludzi.
Oczywiście to tak w skrócie :)
W listopadzie 2020r. uczniowie klasy 1b obchodzili Szkolny Dzień Życzliwości, zorganizowany w naszej klasie po raz pierwszy, ale zapewne nie ostatni. Jest to jedno z tych nietypowych świąt, które wywołuje w nas pozytywne emocje. Jest też okazją, by podnieść naszą życzliwość i uprzejmość na wyższy poziom. Wystarczy zsumować uśmiech, miłe słowo i ciepłe spojrzenie. Czy to wiele? Nie, prawda? A mimo wszystko na co dzień zapominamy o takich gestach….ale NIE MY!!! Głównym celem akcji było podkreślenie jak ważne dla każdego człowieka jest: potrzeba szacunku, serdeczności, uśmiechu, mówienia dobrych słów i niesienia bezinteresownej pomocy innym.
Był to wyjątkowy tydzień; pełen uśmiechów, miłych słów, gestów, pozytywnych emocji, który obfitował w różne atrakcje. Na dobry początek każdy otrzymał „uśmiechniętą buźkę”. Wspólnie przyozdobiliśmy salę w uśmiechnięte buźki i piękny plakat! W każdym dniu witaliśmy się uśmiechem i pozytywnym gestem. Szeptaliśmy napotkanej osobie miłe słowo. Służyliśmy pomocą i troszczyliśmy się o kolegę i koleżankę w klasie i szkole. Na stołówce pomoc okazywaliśmy pani kucharce, przy ścieraniu stołów i układaniu krzeseł. Na koniec Poczta Życzliwości, w której każdy mógł wziąć udział. Dla wylosowanej osoby wręczyliśmy własnoręcznie wykonaną kartkę z pozdrowieniami i serdecznymi życzeniami. Jesteśmy przekonani , że Tak naprawdę każdy dzień powinien być pełen życzliwości, uśmiechu i wzajemnej sympatii, a nie tylko jeden kalendarzowy. Uprzejmość jest zawsze na miejscu. Pamiętajmy, że bycie życzliwym i uprzejmym nic nie kosztuje, a sprawia wiele radości i uśmiechu nie tylko nam, ale i osobom przebywającym w naszym towarzystwie. Na zakończenie wszyscy wyrazili nadzieję, że idea życzliwości nie będzie tylko krótkim epizodem, lecz zagości na stałe w naszej klasie i społeczności szkolnej.
Klasa 1b z panią Agnieszką W
.
Pamiętajmy, że „życzliwe spojrzenie i uśmiech więcej nieraz znaczą,
niż udany dialog"7
PODRÓŻE W LITERATURZE
Projekt geograficzno- czytelniczy zrealizowany w klasie VIIIa SP.
Każdy lubi podróżować, zwiedzać ciekawe zakątki świata i poznawać nowe miejsca. W pewną ciekawą podróż wybrali się uczniowie klasy VIIIa. Wędrowali po zakątkach literackiego świata, odkrywali miejsca, gdzie przebywali bohaterowie różnych powieści, opowiadań, lektur. Połączyli przyjemne z pożytecznym- poznawanie mapy świata ze znajomością literatury. Choć nie mieli możliwości wsiąść do auta czy pociągu tylko przemieszczać się palcem po mapie to dostrzegli piękno miejsc przedstawionych na kartach książek. „Fotografie” z przebytych wojaży zostały uwiecznione na pamiątkowych zdjęciach.
Anna Pyć, Iwona Piątek
4
WĘDRÓWKA Z MAŁYM KSIĘCIEM PRZEZ GALAKTYKI I TAJNIKI MATEMATYKI
Projekt realizowany w kl. VIIa.
Na lekcjach matematyki klasa VIIA realizowała projekt Wędrówki Małego Księcia po planetach. Zadaniem uczniów było obliczenie obwodu, ,średnicy i odległości pomiędzy planetami, na których był Mały Książe oraz ilości kroków jakie mógł pokonać bohater na każdej z nich . Ostatnim zagadnieniem było obliczenie ile chłopcu zajęła wyprawa na wszystkie planety . Celem wykonywanych poleceń było utrwalenie wiadomości o zamianie jednostek , wprowadzenie wzoru na obwód i pole koła oraz zapoznanie z liczbą ludolfina znaną powszechnie jako pi. Poza tym młodzież miała okazję wrócić pamięcią do dziejów ciekawej, mądrej postaci Małego Księcia i dostrzec, że literaturę mogą wykorzystać poznając różne dziedziny nauki.
HARMONOGRAM ZEBRAŃ Z RODZICAMI
DATA
DZIEŃ
GODZINA
KLASA
NUMER SALI
07.09.2020
Poniedziałek
17:00
1A
6
07.09.2020
Poniedziałek
17:00
1B
5
07.09.2020
Poniedziałek
17:00
2A
7
07.09.2020
Poniedziałek
17:00
2B
35
07.09.2020
Poniedziałek
17:30
3A
7
07.09.2020
Poniedziałek
17:00
3B
32
07.09.2020
Poniedziałek
17:00
4A
26
07.09.2020
Poniedziałek
17:00
5A
36
08.09.2020
Wtorek
17:00
6A
2
08.09.2020
Wtorek
17:00
6B
31
08.09.2020
Wtorek
17:00
7A
44
08.09.2020
Wtorek
17:00
7B
42
08.09.2020
Wtorek
17:00
8A
45
08.09.2020
Wtorek
17:00
8B
24
08.09.2020
Wtorek
17:00
ODDZIAŁ SPECJALNY
10
Archiwum Aktualności